Răsfrângeri

păreri, preferințe personale și impresii

After You, de Jojo Moyes

After You, de Jojo MoyesAfter You, de Jojo Moyes, este continuarea mult așteptată a romanului de succes Me Before You (Înainte să te cunosc). 

A fost publicat în 2015 în SUA și tradus și la noi de curând, versiunea românească apărând în octombrie 2016, cu titlul După ce te-am pierdut .

După cum se deduce și din titlu, volumul al doilea ne prezintă viața personajelor după ceea ce s-a întâmplat în primul. Lou s-a ținut de promisiunea făcută față de Will și a încercat să trăiască în ritmul lui, a călătorit, iar acum o regăsim într-un apartament din centrul Londrei, cu un job nou. Mai multe nu vreau să dezvălui.

După ce te-am pierdut, de Jojo Moyes

Scriu cu părere de rău: dacă Me Before You mi-a plăcut, nu pot spune același lucru și despre After You, întrucât m-a dezamăgit foarte mult. Într-un fel, mă așteptam ca turnura luată în urma… volumului precedent… să ne înfățișeze noua viață a lui Lou, una firească având în vedere impactul pe care l-a avut evenimentul devastator.

Mi-o închipuisem schimbată, cu un stil de viață parcă impus, total diferit față de ceea ce ne-a fost inspirat la finalul primului volum. Iar faptul că așa am regăsit-o, măcar acest lucru nu mi s-a părut forțat.

Cred că orice persoană care a trecut printr-o experiență similară nu își poate reveni decât foarte greu, iar atunci când încerci să te adaptezi unui trai care îți este atipic, dacă nu îți găsești singur calea în viață care să te facă fericit și împăcat, fiecare zi trăită în pas alert poate deveni o povară când îți amintește întruna de persoana care ți-a arătat acea „lume nouă”, pentru ca apoi să îți lase un gol în suflet.

Cel puțin așa am simțit prin prisma Louisei, aflată într-o căutare de sine continuă după pierderea lui Will, care îi oferise un reper. Ține de Lou să aleagă dacă rămâne afundată în durere sau dacă alege să vadă și părțile bune ale vieții, aspect cu care fiecare dintre noi se confruntă de-a lungul vieții. Este o caracteristică ce oferă credibilitate personajului. Deși premisa este bună, as fi preferat totuși ca autoarea să ne lase să ne imaginăm o urmare mai reușită.

Londra, fotografie din arhiva personală

Palatul Westminster și Podul Westminster, Londra, fotografie din arhiva personală

Ceea ce mi s-a părut absolut inutil este apariția unei persoane din trecutul lui Will, personajul care se află, de fapt, în centrul celui de-al doilea volum, „flancat” de Lou. Acel personaj (plin de clișee) mi-a displăcut, deși probabil autoarea a dorit cumva să compenseze dispariția lui Will. A mai existat un alt personaj a cărui prezență mi s-a părut ștearsă…

Deși finalul întrezărește o mică rază de speranță pentru viitor, consider că acest volum a fost un timp pierdut din punctul meu de vedere. Nu îmi doresc nici măcar o eventuală ecranizare (deși am înțeles că este în plan să se realizeze), poate doar dacă ar schimba multe lucruri față de carte. (Dacă se va realiza, o voi urmări doar de dragul Emiliei Clarke.) Nu doar povestea în sine m-a dezamăgit, ci și stilul, care nu a reușit să mă atingă, cel puțin încât să apreciez ceva la cartea aceasta, să mă cucerească prin „croșetarea” cuvintelor.

În concluzie, o recomand doar celor care țin neapărat să o citească, fiecare autor are cititorii săi care poate vor fi impresionați, doar că pe mine, personal, nu m-a emoționat nimic referitor la conținutul ei, după cum mă așteptam inițial.

Single Post Navigation

One thought on “After You, de Jojo Moyes

  1. Pingback: Me Before You, de Jojo Moyes | Răsfrângeri

Lasă un răspuns

