Răsfrângeri

păreri, preferințe personale și impresii

Orașe de hârtie, de John Green

1fff6-john2bgreen2b-2borase2bde2bhartie

Orașe de hârtie (Paper Towns) este al treilea roman scris de John Green, lansat în 2008.

Încep prin a spune că deși nu prea rezonez cu genul young adult (în general nu mă atrage), îmi plac anumite mesaje sau metafore de-ale lui John Green, dar și legătura lui cu fanii (în cea mai mare parte adolescenți), faptul că le transmite mesaje de încurajare și profită de celebritatea sa pentru a îi ajuta.

Am avut o slăbiciune pentru Sub aceeași stea, iar când a apărut trailer-ul pentru Paper Towns/ Orașe de hârtie, m-am grăbit să parcurg și cartea, în speranța că mă va prinde măcar pe jumătate, având în vedere cât este de lăudată. Pe scurt, este vorba despre o călătorie inițiatică „în stil americănesc” a unui adolescent timid, Quentin Jacobsen, care este scos din monotonie de experiențele petrecute alături de (și pentru) fata la care visa încă din copilărie, Margo Roth Spiegelman, și lucrurile pe care el le descoperă despre viață. Căutând pe cineva de care ești îndrăgostit și despre care ai impresia că-l intuiești perfect, sfârșești prin a te descoperi pe tine însuți.

În afară de copertă, câteva faze comice și ideea în sine care începuse interesant… povestea avea potențial, însă nu prea am găsit nimic care să mi se pară extraordinar, nu m-a impresionat, dar cu siguranță este pe placul multor tineri. Probabil (de fapt, sper!) că ecranizarea va avea mai mult farmec pentru mine.

Sursă foto

Două citate:


Lui Margo i-au plăcut dintotdeauna misterele. Și ținând cont de ceea ce a urmat, mereu m-am gândit că a iubit atât de mult misterele încât a devenit ea însăși unul.



Era acolo – toată lumea mea, iar eu o vedeam printr-o simplă plimbare în această clădire.
– E mult mai impresionant, am spus cu voce tare. De la depărtare, vreau să zic. Nu vezi cum timpul și-a pus amprenta asupra lucrurilor, știi? Nu vezi rugina sau buruienile sau vopseaua care se scorojește. Vezi lucrurile așa cum și le-a imaginat cineva la un moment dat.
– De aproape, toate lucrurile sunt mai urâte, a spus ea.
– Nu și tu, am răspuns fără să mă gândesc ce spun.
Cu fruntea încă lipită de sticlă, a întors privirea spre mine și mi-a zâmbit.


Paper Towns (2015) trailer:
Single Post Navigation

Lasă un răspuns

